Mijn eerste Marketingfacts Jaarboek!

Marketingfacts Jaarboek 2018

Ik heb een boek gemaakt. Het Marketingfacts Jaarboek. Ik schreef de inleiding en een hoofdstuk, begeleidde een twintigtal auteurs, redigeerde de godganse boel en begeleidde de vormgever. Het was een gigantische klus, waarbij ik meermalen de moed bijna kwijtraakte, maar twee weken geleden gingen we dan toch nog net op tijd naar de drukker. Op Nima Marketing Day hebben we het gepresenteerd. Mijn ultieme marathon. Een marketing-marathon.

Toen ik op 1 januari 2018 hoofdredacteur werd van Marketingfacts, wist ik dat dit jaarboek mijn grote uitdaging zou worden. Mijn voorganger werkte namelijk fulltime, terwijl ik de helft van mijn werkweek moet vrijmaken voor MarketingTribune. Er was dus evenveel werk te doen in de helft van de tijd.

Door de dubbele drukte van het reguliere werk, raakte het boek achter op schema. Ik heb mezelf toen anderhalve week vrijgemaakt om me volledig op de (eind)redactie te storten en heb twee complete weekends doorgewerkt. Met als resultaat dat het toch allemaal goed kwam.

Ultieme uitdaging

Komend jaar gaan we dit anders doen. Daar hebben we al plannen voor gemaakt. Maar nu eerst even genieten van dit bijzondere boek. Bijzonder omdat het een uitdaging was van een omvang zoals ik me die nog nooit heb opgelegd. En dan moet de ultieme uitdaging over pakweg twee maanden nog komen, met de geboorte van onze zoon. Het succes van dit boek zie ik dan ook als een voorbode voor meer mooie momenten.

Ondertussen draaide de motor gewoon weer door bij BBP Media. Ik deed verslag van Online Tuesday (over influencer-marketing), het Brievenbuscongres (klinkt suf, maar in die sector woedt een veenbrand) en natuurlijk Nima Marketing Day. Vandaag schreef ik bovendien – bij gebrek aan een opening voor Marketingfacts – een persoonlijke beschouwing op de technologie waarmee we bij de NOS uitgesteld kunnen kijken naar het grootste sporttoernooi ter wereld, het WK Voetbal.

Deadline geven energie, maar nu ben ik echt moe. Toe aan rust, toe aan vakantie. Het merendeel van mijn dagen neem ik op zodra ons kind is geboren. Maar na deze week wacht ook een weekje vrij. Even bijtanken en andere dingen doen. Dat kan, want mijn boek is klaar.

Jeroen Mirck, hoofdredacteur van Marketingfacts.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply