Jeroen Mirck
Jeroen Mirck (Utrecht, 9 december 1971) is zelfstandig journalist en tekstschrijver, gespecialiseerd in reclame, marketing, media en internet. Daarnaast is hij politiek actief voor D66 in Amsterdam.
Tot maart 2009 was Mirck redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Daarvoor werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie, waar hij schreef over marketing, internet, retail, sponsoring, Public Relations en marktonderzoek. Ook was hij initiator van Adfoblog, het weblog van Adformatie. In 2010 stond hij aan de wieg van een ander online project: de progressieve VARA-opiniesite Joop.nl.
In het verleden was Mirck hoofdredacteur van de tijdschriften QM en Memory Magazine. In Tilburg studeerde hij journalistiek (Fontys Hogescholen) en Cultuur & Letteren (Universiteit van Tilburg).
Politiek gezien is Mirck actief lid van D66. Bij de lokale verkiezingen 2010 stond hij vijfde op de kandidatenlijst van D66 voor het Amsterdamse stadsdeel Nieuw-West, in 2014 op plek drie. Sinds 2010 is hij lid van de D66-fractie in Nieuw-West.
Verder is Mirck juryvoorzitter geweest van weblogprijs Dutch Bloggies en jurylid van andere awards, zoals de Retail Reclameprijs en de Stripschapprijs.
Meer info: Curriculum Vitae / Résumé
Volg me op LinkedIn en Twitter.
In English: http://www.jeroenmirck.nl/about/