Nieuwe klus: contentmanager Marketingfacts

Jeroen Mirck (2017)

Brekend nieuws uit eigen huis: vanaf 1 januari 2018 verruil ik het bestaan als freelancer voor een fulltime baan! Ik ga de vaste redactie van MarketingTribune versterken, maar word ook contentmanager van Marketingfacts. Beide titels zijn eigendom van BBP Media. Wat een kerstcadeau!

In deze fulltime baan ga ik mijn tijd gelijkelijk verdelen over beide platforms. Bij MarketingTribune zal ik als redacteur voornamelijk verantwoordelijk zijn voor de verslaggeving over reclame, media en sponsoring. Bij Marketingfacts ga ik als contentmanager de blogger-community uitbreiden tot een landelijk kennisplatform voor marketeers.

Hoewel ik het vrije leven als freelancer natuurlijk enorm ga missen, heb heel veel zin in deze nieuwe klus. Al twee decennia schrijf ik over reclame, marketing en media, onder meer ook voor Adformatie en Emerce. Dit vakgebied gaat nooit vervelen.

De afgelopen vier jaar heb ik als freelancer intensief samengewerkt met de redactie van MarketingTribune. Dat is goed bevallen. Toen BBP Media me het aanbod deed om daarnaast ook de toonaangevende vakblog Marketingfacts onder mijn hoede te nemen, was de keuze snel gemaakt.

Vanaf januari blijf ik voor MarketingTribune goeddeels doen wat ik de afgelopen vier jaar al deed, maar ga ik daarnaast ook uitvoerig in gesprek en aan de slag met de blogger-community van Marketingfacts. Als blogger van het eerste uur kijk ik daarnaar uit. Samen gaan we Marketingfacts klaarstomen voor een nieuwe fase, waarin we nog meer dan voorheen de marketeers aan het platform willen binden.

Jeroen Mirck, december 2017

In september 2013 startte ik bij MarketingTribune. Patrick Petersen deed toen in de Amsterdam Arena een video-interview met me over mijn ambities binnen BBP Media.

Foto: Henk-Jan Winkeldermaat (Punkmedia). Video: Patrick Petersen.

Tags: , , , , , ,

One Response to “Nieuwe klus: contentmanager Marketingfacts”

  1. Blogjaar 2017 Says:

    […] Bloggen is dood? Welnee. Toch gebruikte ik die woorden jaren geleden, om aan te geven dat bloggen fundamenteel is veranderd. Zo fundamenteel dat je je kunt afvragen of de term ‘bloggen’ nog wel de lading dekt. Maar dat is een definitiekwestie. Digitaal verhalen vertellen zal altijd belangrijk blijven.

    De verandering merk je wel sterk aan de manier hoe mensen hun verhalen delen en hoe ze worden gelezen. Direct op social media publiceren is vaak effectiever dan mensen naar een eigen platform lokken. Dat geldt ook voor mijzelf: veel van mijn blogposts verschijnen ook elders. Op themasites, op Facebook en op de blogsectie van LinkedIn.

    […] Inderdaad: de aankondiging dat ik vanaf komend jaar een marketingblog ga leiden, levert op mijn eigen blog de meeste lezers op. Het laat zich vergelijken met krantenlezers die graag artikelen over papieren media lezen, of tv-kijkers die dol zijn op overzichten van de meest markante tv-momenten. […]

Leave a Reply