Curriculum Vitae

JEROEN MIRCK

Woonplaats: Amsterdam

Geboren: Utrecht, 9 december 1971

Nationaliteit: Nederlands

Telefoon: (06) 50 469 481

E-mail: contact [at] jeroenmirck.nl

Werkervaring

2009 – heden: Zelfstandig journalist en media-adviseur (Mirck Media).

2010 – heden: D66-fractielid in Amsterdam Nieuw-West.

2010 – 2011: Communitymanager bij Deloitte Innovation.

2009 – 2010: Webredacteur van opiniesite Joop.nl (VARA).

2008 – 2009: Redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Verantwoordelijk voor de bladproductie en twee specials: de E-commerce 25 en de Emerce 100.

2004 – 2008: Redacteur van reclamevakblad Adformatie (Kluwer, A’dam). Verantwoordelijk voor de portefeuille Marketing. Coördinator van diverse specials. In 2006 initiator van Adfoblog, het weblog van Adformatie.

2003 – 2004: Hoofdredacteur van carrièretijdschrift Memory Magazine, een uitgave van de Nationale Carrièrebeurs. Ook verantwoordelijk voor Het Carrière Jaarboek en Het Nationaal Mastercongres.

2000 – 2003: Hoofdredacteur van Quality in Meetings (QM), vaktijdschrift over de organisatie van congressen en zakelijke evenementen, uitgegeven door Hollandia Publishing.

1999 – 2000: Redacteur van Expovisie, QM en Festivak, de vakbladen van Hollandia Publishing.

1998 – 1999: Copywriter bij Communicatie & Onderneming (Breda). Verantwoordelijk voor corporate magazines voor o.a. Siemens, Compaq en Rabobank.

1997: Afstudeerstage bij uitgeverij Bohn Stafleu Van Loghum in Houten.

1992 – 1993: Stages als redacteur bij Nieuwe Revu en De Gelderlander.

Opleiding

1994 – 1998: Universiteit van Tilburg. Diploma: doctoraal examen Letteren. Afstudeerrichting: Cultuur & Letteren / Marketing en Sociologie van het Boek. Scriptie: ‘De verleidingen van een sponsored magazine’ (mei 1998).

1990 – 1994: Fontys Academie voor Journalistiek en Voorlichting, Tilburg. Diploma: BA Geschreven Pers. Scriptie: ‘Heerschappij van de smaak. Een beschouwing op literaire kritiek’ (juni 1994).

1984 – 1990: VWO (Cals College Nieuwegein, Liemers College Zevenaar).

Publicaties

  • Verhelst, A. en Peters, V.: Schrijven voor het web en sociale media (Van Duuren Media, Culemburg 2011). ISBN 978-90–5940-435-9.  (Toelichting: auteur van het deelhoofdstuk ‘Lange teksten schrijven voor internet’.)
  • Mirck, J., e.a.: Het Carrière Jaarboek 2004. Technische editie (Memory Productions Publications, Amsterdam 2004). ISBN 90-7764-003-7. (Toelichting: hoofdredacteur, samensteller en co-auteur.)
  • Mirck, J., e.a.: Het Carrière Jaarboek 2004. Economische en juridische editie (Memory Productions Publications, Amsterdam 2004). ISBN 90-7764-002-9.
  • Kohnstamm D., e.a.: Nieuw Cultureel Woordenboek. Encyclopedie van de algemene ontwikkeling (Ambo/Anthos, Amsterdam 2003). ISBN 90-414-0753-7 (Toelichting: auteur van het hoofdstuk ‘Strips’.)
  • Moreu, J. e.a.: Conference management : theorie en praktijk van congres- en vergaderorganisatie (SVH, Zoetermeer 2003). ISBN 90- 5211-6245. (Toelichting: auteur van het deelhoofdstuk ‘How to get your congress in the press’.)

Jury’s

Jeroen Mirck zat de afgelopen jaren in verschillende jury’s:

2015: Jurylid Gouden Freelancer Award (journalistiek)
2011: Jurylid Grand Prix Customer Media (relatiemedia)
2008 – 2011: Juryvoorzitter Dutch Bloggies (weblogs)
2008 – 2009: Jurylid Gouden Schilden (financiële marketing)
2006 – 2007: Jurylid Retail Reclameprijs (reclame)
2005 – 2007: Jurylid Stichting Adverteerdersjury Nederland (reclame)
2005 – 2006: Juryvoorzitter Clickies (webcomics)
1999 – 2001: Jurylid Stripschapprijs (strips)

Volg me op LinkedIn en Twitter.

Laatste update: oktober 2015