Luistertip: podcast over de kracht van reclame

Dream Crazy (Nike)

Wat is goede reclame? Simpele vraag, complex antwoord. Wat altijd werkt is een aantal geslaagde voorbeelden bespreken. Paul van der Ham van contentbureau iGlow vroeg het me voor zijn marketing-podcast Play. Daarom koos ik vijf campagnes die mij aan het nadenken hebben gezet over de kracht van reclame. Het leverde een levendig gesprek op.

Mijn vijf cases (Nike, Postbank, Toto, Ben en Stichting ALS) zijn geen van allen onbekende campagnes, maar dat komt omdat het er juist over wil hebben waaróm ze werken, waarom ze goed of effectief zijn, waarom we het erover hebben. Maar ook: waarom succes ook een wankel koord kan zijn, waar je zomaar ineens van af kunt vallen.

Neem alleen al de omstandigheden van deze podcast: de afspraak was gemaakt voordat het coronavirus de hele wereld had besmet, maar tijdens de uitzending hadden we de plannen inmiddels helemaal omgegooid. Elkaar ontmoeten kon niet meer, dus belden we tussen Amsterdam en Zwolle, waarna de montage er een echt prettig te beluisteren gesprek van maakte.

Ons interview over reclame en engagement is te beluisteren via bekende podcast-platforms als Soundcloud en Spotify. Veel plezier!

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply