Waarom ik stop bij MarketingTribune

Redactie Marketingfacts (2018)

Nieuw jaar, nieuwe kansen: ik stop na ruim zes jaar als redacteur van MarketingTribune. Binnen uitgeverij BBP Media ga ik me vanaf januari volledig richten op zustertitel Marketingfacts.nl, waarvan ik al sinds begin 2018 hoofdredacteur was. Het sleutelwoord: meer focus! 

Van september 2013 tot december 2017 was ik op freelance-basis werkzaam als webredacteur voor MarketingTribune.nl, waar ik drie thematische verticals coördineerde: over reclame, media en sinds 2015 ook sponsoring. Bovendien verzorgde ik in mijn eerste jaar tijdelijk het nieuws over food en retail, na het onverwachte overlijden van retailspecialist Bert Ponsen.

Begin 2018 trad ik in dienst bij uitgever BBP Media, om aan de slag te gaan in een dubbelfunctie: de helft van mijn tijd was ik hoofdredacteur van online platform Marketingfacts (samen met Luuk Ros), de andere helft van mijn werkweek opereerde ik als senior redacteur van MarketingTribune. Ook in deze constructie bleef ik schrijven over reclame, media en sponsoring.

Dubbelrol

Die dubbelrol begon te knellen, dus heb ik in overleg met de uitgever besloten om me volledig te gaan richten op Marketingfacts. Hier kan ik echt inhoudelijk de diepte in gaan. Zeker sinds beroepsvereniging NIMA dit voorjaar mede-eigenaar is geworden van Marketingfacts, kunnen we verder gaan bouwen aan een kwalitatief hoogstaand kennisplatform. Ook het Marketingfacts Jaarboek, dat we met het huidige team (Karin Thybaut, Luuk en ik, zie foto) alweer voor de derde keer aan het maken zijn, is een prachtig product.

Al bijna drie decennia schrijf ik over marketing. Aanvankelijk als hoofdredacteur van Quality in Meetings (QM), later als redacteur van Adformatie en redactiechef van Emerce. Ik verheug me erop om al mijn energie in Marketingfacts te gaan steken, maar ga MarketingTribune natuurlijk enorm missen. Reclame, media en sponsoring zijn drie geweldige vakgebieden waarin ik veel interessante mensen heb leren kennen.

Tags: , , , ,

Leave a Reply