Mediaweek (30): Livebloggen over crossmedia

Mirck-Liveblogger

Deze mediaweek stond voor mij in het teken van het Crossmedia Congres. Daar was ik afgelopen woensdag namelijk ingehuurd als liveblogger. Dat leverde een zestal blogposts op met de verhalen van crossmediale professionals van bedrijven als Google, Twitter en McDonald’s. 

  1. Pim van der Feltz (Google): ‘Advertising en content koppelen’
  2. Ton Rozestraten (RTL): ‘40% omzet uit consumer experience’
  3. Brian Hirman: ‘Afrika is trendsetter in mobiel betalen
  4. Suzanne Ekel: ‘Corporate storytelling doe je op Twitter’
  5. McDonald’s zet in op online reputatiegroei

Het drukbezochte Cross Media Congres liep ‘s avonds over in een galadiner waar de Cross Media Awards werden uitgereikt aan bedrijven als RTL en Ziggo. Ondertussen was er afgelopen week natuurlijk ook ander medianieuws. Zo vierde NU.nl zijn 15-jarig bestaan, startte NRC Q als publieke bèta, verkocht WPG drie toonaangevende boekuitgeverijen en werden weer enkele papieren tijdschriften ten grave gedragen: Boek Magazine (Ambo|Anthos) en Red (Hearst). Niet crossmediaal genoeg, zou je denken.

Ook op zoek naar een liveblogger voor uw congres of evenement? Neem dan contact met me op, want ik ben te huur!

Foto: Henk-Jan Winkeldermaat (Punkmedia)

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply