Mirck Media bestaat 4 jaar

MM-Champagne“Gefeliciteerd met je vierjarig bestaan, Mirck Media!” Iets van die strekking stond vrijdag op mijn voicemail. Het was een berichtje van online PR-adviseur Remco Janssen, die in zijn wekelijkse LinkedIn-nieuwsbrief had gelezen: “Jeroen Mirck viert zijn/haar 4 jaar dienst bij Mirck Media.” Met een linkje eronder om me te feliciteren. Slim van LinkedIn, attent van Remco. Maar bovenal een verrassing voor mezelf, want ik had er totaal niet bij stilgestaan. Even uitgezocht en wat blijkt: LinkedIn was twee weken te vroeg, want ik heb Mirck Media pas op 1 april 2009 aangemeld bij de KvK. Bijna feest dus.

Hoe dan ook: het is snel gegaan. In deze 48e maand dat mijn eenmanszaak bestaat publiceerde ik in Adformatie en gaf ik blogworkshops aan docenten en bankiers. Ook bereid ik momenteel het dagvoorzitterschap voor van het congres Social Media in Transport & Logistiek, op 26 maart in Media Plaza. Kortom: lekker bezig. Toch is zo’n nieuw levensjaar van je eigen bedrijf ook een goede aanleiding voor nieuwe plannen. Ik ben van zins een nieuwe markt aan te boren en daarvoor een nieuwe website te lanceren. Spannend, want het staat allemaal nog in de kinderschoenen. Daarom zeg ik er verder nog even niks over. Later meer, als Mirck Media zo ver is. Maar nu eerst: champagne!

Tags: , , ,

4 Responses to “Mirck Media bestaat 4 jaar”

  1. Edwin Says:

    Van harte Jeroen, mooie mijlpaal!

  2. vincent everts Says:

    Jeroen,

    Vertel eens… wat heb je de afgelopen 4 jaar gedaan? Hoe bevalt het leven als ZZP’r? Hoeveel last had je van de crisis? (50% minder omzet bij presentaties voor mij!).

    Groet

    Vincent

  3. Maarten R. Says:

    Gefeliciteerd! (alvast ;))

  4. Jeroen Mirck Says:

    Hartelijk dank, Edwin, Vincent en Maarten!
    (Net als iedereen op Facebook en Twitter.)

    Goede vragen van Vincent trouwens. De kleine zelfstandige (die we tegenwoordig heel stoer zzp’er noemen) heeft het inderdaad niet altijd makkelijk, maar er blijft gelukkig altijd werk dat gedaan moet worden. Inderdaad, het aantal presentaties neemt af en als freelance journalist merk ik dat tarieven onder druk staan. Dat is verre van ideaal. Toch blijft er vraag naar mensen met een goed verhaal, met goede referenties en bovendien doorzettingsvermogen. Daarom vond ik het in deze tijden dat de zzp’er zo enorm onder vuur ligt (ook in de media is hun positie louter negatief) hoog mooi om iets positiefs te belichten.

Leave a Reply