Adidas verstript eigen Social Media Code

Afgelopen jaar was het een populaire discussie: moet je als een bedrijf een Social Media Code of een Twitterbeleid hebben? De crux van dit debat was: zorg dat je medewerkers niet alleen maar dingen verbiedt, zorg dat je ze enthousiast maakt. Bij Adidas hebben ze dat goed begrepen. De sportfabrikant heeft zijn internationale Social Media Guidelines vertaald in… stripvorm.

Superheld Media Man (beetje van de oude stempel) probeert Sue Social te beschermen tegen die vermaledijde sociale netwerken, maar komt er uiteindelijk achter dat ze je als bedrijf ook veel goeds kunnen brengen. De strip legt medewerkers van Adidas op een speelse manier uit hoe ze sociale media kunnen gebruiken, al bevatten de richtlijnen ook wel een paar ‘mag-nieten’.

Al met al een leuke manier om social media intern onder de aandacht te brengen, al zal de publicitaire waarde (vooral op de sociale media zelf) Adidas nog vele malen meer goodwill hebben opgeleverd.

Lees ook: Heeft uw bedrijf al een Twitterbeleid?

Tags: , , , ,

Leave a Reply