Sociaal en conversiegericht schrijven

Hoe  schrijf je slim voor sociale media? Over die vraag hield ik op 23 juni een presentatie op het Tell-a-Friend Event ‘Conversiegericht en sociaal schrijven’, dat LECTRIC exclusief voor oud-deelnemers en hun collega’s organiseerde. Sinds kort werk ik als freelance docent voor dit opleidingsinstituut.

Voor wie schrijf je, welk medium kies je, hoe sociaal ben je? In mijn presentatie geef ik handvatten over het gebruik van sociale media binnen organisaties. Over reaguurders, over de interne en externe valkuilen, over zenden versus converseren. Lees ook mijn eerdere blogpost over schrijven voor het web.

Na mij sprak Schelte Meinsma over conversiegericht schrijven voor websites. Zijn commerciële tips vormden een mooi contrast met mijn meer tips om online communicatie juist persoonlijk te maken. Meinsma’s credo luidt: ‘Eerst conversie, dan bezoekers.’ Binnen vijf minuten rekent hij je een businessmodel voor waarmee je een webwinkel kunt exploiteren. Een absolute tip is zijn Google SEO Tool.

View more presentations from LECTRIC

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply