Even bellen met BP…

Wereldwijde bezorgdheid over de olieramp in de Golf van Mexico, maar wat doet BP? Weinig tot niets, behalve misschien anderen de schuld geven. Bezorgde burgers bellen massaal het speciaal voor de gelegenheid opgezette callcenter, maar… die klachten worden niet of nauwelijks in behandeling genomen, zo meldt een anonieme telefoniste van BP bij tv-programma 11 News.

“”We take all your information and then we have nothing to give them, nothing to give them. We’re a diversion to stop them from really getting to the corporate office, to the big people. I don’t want to get emotional, but it’s so frustrating when these people live right there and nothing is being done to help them. I just feel so bad, but there’s nothing I can do.”

De helpdeskmedewerkster, voor de gelegenheid ‘Janice’ genaamd, ziet ook om zich heen dat collega’s soms niet eens notities maken, omdat ze toch weten dat de telefoontjes niet worden doorgebrieft. “Ze schrijven dat gewoon ‘bla bla bla’ op, geen informatie maar gewoon bla bla bla.”

Dat is precies het probleem van deze olieramp: dat BP zelf alleen maar ‘bla bla bla’ zegt. Praten, praten en geen problemen oplossen. Zoals ook dit ironische filmpje van UCB Comedy pijnlijk duidelijk maakt.

Tags: , , , , , ,

2 Responses to “Even bellen met BP…”

  1. Twitter Trackbacks Says:

    Tweets about this link: @moniekzuidema: Wat háát ik dat bedrijf. RT @JeroenMirck: [Blog] Even bellen met BP. http://bit.ly/ab4blG #BP

  2. Michael Minneboo Says:

    Het is een schandelijke vertoning en niet alleen het feit dat zo’n callcentermedewerker niets doet met de telefoontjes. Heel BP moet zich schamen. De ramp is veroorzaakt omdat ze de kosten wilden drukken, goedkoper produceren om de winst groter te maken en de rest van de wereld zit nu met de gebakken peren. Kort door de bocht gezegd: wederom een voorbeeld van hoe geldlust de wereld kapot maakt.

Leave a Reply