Nieuw avontuur: pionieren bij Zynchrone Media

Jeroen Mirck en Marcel den Hoed

Ik ga iets nieuws doen, kondigde ik eind april aan. Vandaag kan dat nieuws ook echt naar buiten: ik ga samen met Marcel den Hoed leiding geven aan de nieuwe uitgeverij Zynchrone Media. Dit bedrijf heeft ook direct twee vaktitels overgenomen: Expovisie en Conference Matters. Voor mij zijn dat twee oude bekenden, want aan het begin van mijn carrière was in redacteur van Expovisie en groeide ik bij toenmalig eigenaar Hollandia Publishing uit tot hoofdredacteur van QM, de voorloper van Conference Matters. Nieuw én vertrouwd dus. Wat ga ik precies doen?  

“Beurzen, congressen en zakelijke evenementen zijn na twee jaar corona belangrijker dan ooit. Daarom krijgen de vaktitels Expovisie en Conference Matters een stevige impuls bij een nieuwe uitgever”, schrijven we in een persbericht dat zojuist is verstuurd.“Zynchrone Media stelt zich ten doel om beide platforms verder uit te bouwen. Managing director Marcel den Hoed (rechts op foto), voorheen werkzaam bij Exterion Media, Metro Holland en Sanoma, ziet toe op de dagelijkse operatie en sales-activiteiten. Head of content Jeroen Mirck, als journalist eerder werkzaam voor Adformatie, Emerce, MarketingTribune en De Ondernemer, is verantwoordelijk voor de redactionele koers.”

Kennisplatform voor de hele branche

Corona heeft zijn sporen nagelaten in de markt van beurzen, conferenties, evenementen en meetings, dus is herstel nu de grootste prioriteit. Zynchrone Media wil daar aan bijdragen door Expovisie en Conference Matters het fundament te laten zijn voor een kennisplatform waar ontwikkelingen, innovaties en technologieën kunnen worden gedeeld. Het is ons doel om de rol van live communicatie in het medialandschap verder te versterken.

Zynchrone Media gaat de uitdaging aan om zich met beide merken te ontwikkelen tot een intermediair voor de gehele industrie van live communicatie, waarin elkaar ontmoeten helemaal centraal staat. Dat gaat gebeuren met een nieuwe redactionele formule, nieuwe tools en services, een nog scherpere focus op live communicatie en een verbeterd gebruik van data.

Zelf zeg ik daar in het persbericht het volgende over:

“Expovisie en Conference Matters willen een brug slaan tussen de dagelijkse praktijk en bredere trends in de markt. Waar deze branche behoefte aan heeft is dialoog en kennisuitwisseling. Onze ambitie is het verbinden van mensen, producten, diensten en technieken. We willen informeren en inspireren. Dit alles om ervoor te zorgen dat live communicatie een bepalende rol inneemt in het totale medialandschap.”

Op deze plek deel ik snel meer over dit nieuwe avontuur. De uitgeverij is nieuw, dus moeten we veel vanaf de grond opbouwen. Dat wordt een spannende ontdekkingsreis. Pionieren, proberen en durven. Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in. Wordt vervolgd!

Tags: , , ,

Leave a Reply