Herbert van Hoogdalem geeft zich bloot

Herbert van Hoogdalem

De rebelse reclamemaker Herbert van Hoogdalem is terug. Met een eigen bureau (Professional Outsiders), maar vooral ook met de brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken, sinds april exclusief op Marketingfacts. Daar zijn we blij mee, dus interviewde ik hem in de aanloop naar zijn spraakmakende reeks blogs.

Toen Van Hoogdalem me mailde dat hij maar liefst tien blogs voor me wilde schrijven, zei ik als hoofdredacteur geen nee. Ik ken hem al jaren als eigenzinnige en uitgesproken vakgenoot. Reclameman (zelf haat hij dat woord) met drie decennia aan ervaring bij een rijtje topbureaus, waaronder ARA, Leo Burnett, Euro RSCG, Lowe Lintas en Ogilvy.

Eigenwijs en aanwezig, ook op social media. Menigeen zal zijn ongeremde opinies kennen, uitvoerig uitgeschreven op Facebook of LinkedIn.

Naakte ideeëen

Inmiddels publiceerde hij een inleidende verhaal, plus een eerste, tweede én derde reguliere column. Over zijn eerstvolgende bijdrage belooft hij te onthullen op welke drie momenten hij zijn beste ideeën verzin. “Spoiler alert: bij twee ervan ben ik naakt.”

Van Hoogdalem zit nooit om een sappige quote verlegen. Dat blijkt wel uit ons interview voor Marketingfacts. Hij vertelt over zijn burnout, deelt zijn haat/liefde-verhouding met het reclamevak en veegt de vloer aan met influencers en business-coaches. Het interview is een mustread (inmiddels 12.000 views) en dat geldt zeker ook voor de columns, die je trouwens gerust longreads kunt noemen. Herbert gaat all the way. En dan is hij ook echt op z’n best.

Lees hier alle columns van Herbert van Hoogdalem.

Tags: , , ,

One Response to “Herbert van Hoogdalem geeft zich bloot”

  1. Nivito Says:

    Bedankt voor het delen van dit interview!

Leave a Reply