Five years, what a surprise!

Five Years (David Bowie)

Vijf jaar. Vijf jaar werk ik inmiddels voor dezelfde werkgever. Ik werd er deze maand aan herinnerd door LinkedIn. Vijf jaar werk ik nu voor MarketingTribune, langer dan ik ooit voor een werkgever werkte. Met als kanttekening dat ik de eerste vier jaar freelancer was en pas dit jaar in loondienst.

Vijf jaar. Ik moest natuurlijk aan David Bowie denken, die daar een lied over schreef. Heel andere vijf jaar. Vijf jaar totdat de atoombom de aarde vernietigt. Toch zingt hij iets toepasselijks:

I heard telephones, opera house, favourite melodies
I saw boys, toys electric irons and T.V.’s
My brain hurt like a warehouse, it had no room to spare
I had to cram so many things to store everything in there

Media, mobiele telefonie, retail en sales… Al die thema’s komen terug in de song ‘Five Years’, maar ook in het marketingvak waar ik dagelijks over schrijf. Daarom vier ik vijf jaar MarketingTribune met ‘Five Years’ van David Bowie. “Five years, what a surprise!”

Tags: , , ,

Leave a Reply