Roaring Twenties herleven in Magnum Mansion

Magnum-Mansion-Presstigieux-17-BIG

De ‘Roaring Twenties’ herleefden afgelopen week in Amsterdam. Unilever-merk Magnum had het Amstel Hotel afgehuurd voor een exclusief feest met kek geklede BN’ers en andere influencers. De nieuwe Magnum-commercial kwam er tot leven.

Een vrouw in een gouden galajurk arriveert in een oldtimer bij een statig klassiek pand. Ze beklimt een trap met rode loper en wordt binnen getrakteerd op een vip-treatment. Een bataljon aan ijsmakers en chocolatiers vervaardigt voor haar een luxueus ijsje. Vervolgens begint een groot dansfeest in de centrale hal.

Dit is kort samengevat de nieuwe commercial van Magnum, maar het had evengoed het draaiboek van A Night at the Magnum Mansion kunnen zijn, het extravangante feest dat het ijsmerk afgelopen woensdag organiseerde in het Amstel Hotel. Qua sfeer identiek, inclusief de ijsmachines uit de tv-spot. En vooral heel veel oogverblindend mooie mensen. Bigger than life.

BN’ers, fashionista’s en Instagram-meisjes

Zo’n evenement moet je ervaren, dus was ook uw verslaggever aanwezig in de Magnum Mansion. Geen lezer van roddelbladen bij de kapper, dus de BN’ers herkende hij niet, evenals de vele Instagram-meisjes met tienduizenden volgers. Getuige een videoverslag van Shownieuws waren in ieder geval Victoria Koblenko, Christina Curry en tv-stylist Maik de Boer aanwezig. Plus het onwettige achterneefje van Kim Kardashian, de vrouw die beroemd is van het beroemd zijn (maar verder niks kan).

Anyway: de dresscode zorgde in ieder geval voor een oogverblindend sfeertje, zeker voor de fashionista’s onder de aanwezigen. Dansers, deejays en muzikanten zweepten de massa in de entreehal op, terwijl de champagne rijkelijk vloeide. Ook in verschillende hotelzaaltjes werden aparte feestjes gebouwd, waaronder een gabber-karaoke. Dat is iets minder ‘twenties’, maar niet minder gezellig.

Serieus plezier

Helemaal in stijl was uiteraard ook Anne Schreuders, Senior Brand Manager Magnum (soms ook aangeduid met de creatieve categorienaam ‘Impulse Ice Cream’) bij Unilever Nederland. “We positioneren Magnum als een premium-merk dat associaties moet oproepen met stijl en kwaliteit”, vertelt ze te midden van de feestelijke drukte. “Helemaal in lijn met “Take pleasure seriously”, onze pay-off. Ook als je het ijsje koopt in een supermarkt of tankstation moet je die associatie hebben.”

‘Instagram ontplofte woensdagavond als je de hashtag #MagnumMansion aanklikte’

In de gang waar we staan laten vrouwelijke influencers zich intussen elegant fotograferen door vriendinnen te midden van een woud aan heliumballonnen met het logo van Magnum erop. Instagram ontploft vanavond als je de hashtag #MagnumMansion aanklikt.  Precies wat Schreuders wil: een stijlvol feest op een dito locatie, dat direct wordt gelinkt aan haar merk.

“Dit is de live doorvertaling van onze commercial”, zegt ze. “Ik geloof daarin omdat je als marketeer verder moet kijken dan traditionele media om je doelgroep optimaal te bereiken. Binnen Unilever is er ook volop ruimte om dit te doen.”

Pop-up experience

We hebben het over de kritiek van grote adverteerders als P&G en Unilever op de schimmigheid rond online (en programmatic) advertising. Schreuders maakt een scherp onderscheid tussen bannering en social marketing: dat laatste kanaal is juist onmisbaar om te bouwen aan een kwaliteitsmerk en is ook gewoon een kwestie van zelf de regie houden.

Het Magnum-feest is daar een goed voorbeeld van: een aanlokkelijke uitnodiging, selectief uitnodigingsbeleid en zorgen dat het de aanwezigen aan niets ontbreekt is een toverformule voor positieve aandacht. De feestelijkheid spat er van af, ook op social media. Ook de mensen van communicatiebureau Glasnost staan te stralen op het door hen geregelde feest. Missie geslaagd.

En het Magnum-ijs zelf? Ter plekke voor je klaargemaakt smaakt het natuurlijk extra lekker. Het Unilever-merk heeft een overtuigende pop-up experience neergezet in hartje Amsterdam. Terug thuis bekijk ik het verslag van Shownieuws. We zien een paar BN’ers onderling grinniken over verleidelijke kleding die uit kan in hotelkamers en een koud ijsje waarmee je je partner even over zijn of haar rug kietelt.

Kortom: het komt wel goed met de afterparty. En al helemaal met de branding van Magnum. IJs en weder dienende.

Jeroen Mirck schreef dit verslag voor MarketingTribune.nl.

Tags: , , ,

Leave a Reply