Mediawet, Unibet en een omstreden comeback

Typewriter Corona

Wie overdag schrijft voor z’n vak en ‘s avonds ook nog iets doet in de lokale politiek, komt er soms even niet aan toe om ook nog even die eigen blog bij te werken. Ik heb een aantal posts in de pijplijn, maar die zijn daar blijven steken. Daarom als tussendoortje even wat leesvoer dat ik in opdracht fabriceerde. 

Voor MarketingTribune hou ik het reclame-, sponsoring- en medianieuws bij. Dat zijn dynamische werelden. Ook de afgelopen anderhalve week gebeurde daar weer heel veel. Ik schreef er onder meer deze stukken over:

  1. Doorgestart Fab Magazine stopt ermee: Ebru Umar en Sandy Wenderhold trekken na twee jaar de stekker uit hun tijdschrift voor ondernemende vrouwen.
  2. Unico Glorie is terug! Failliete media-ondernemer maakt omstreden comeback met beoogde beursgang van overgenomen sportmarketingbureau Brandia Global. Klinkt allemaal heel schimmig.
  3. Mediawet uitgesteld: wat werd er (niet) besloten in de Eerste Kamer?
  4. Wielerbond sluit sponsordeal met Unibet: NOC*NSF en De Lotte zijn boos, terwijl de wet dit soort allianties met gokbedrijven vooralsnog verbiedt. Niet handig allemaal.

Voor meer marketingnieuws verwijs in naar @MTribune, voor nieuwe blogposts vraag ik nog even geduld. Komende week ga ik weer meer schrijven, ook hier. Beloofd!

Tags: , , , ,

Leave a Reply