Mijn dubbelinterviews met Lassie en Rabobank

MT-Rabo-cropped

Van MarketingTribune verscheen deze week de Cannes-special, inhakend op het internationale reclamefestival dat komend weekend losbarst in de Zuid-Franse badplaats. Voor deze special schreef ik twee dubbelinterviews met telkens een opdrachtgever en het bijbehorende reclamebureau. Hoe werken zij samen?

Rabobank koos vorige zomer een nieuwe bureau: Ogilvy & Mather. Na de financiële crisis moest het vertrouwen van de consument worden teruggewonnen. Dat lukt natuurlijk alleen als klant en bureau elkaar blind kunnen vertrouwen. daarom hield ik een dubbelgesprek met Heleen Crielaard (Rabobank) en Darre van Dijk (O&M) over hoe zij samen uitkwamen bij de nieuwe campagne ‘Een aandeel in elkaar’.

Hieronder staat ook mijn tweede interview. Rijstmerk Lassie heeft geen grote afdeling marketing, dus lijkt reclamebureau Epidemie die rol te spelen. Dat kan ook prima, want beide partijen spreken elkaar dagelijks. Marketeer Paul Stam (Lassie) en bureauman Léon Stedehouder (Epidemie) over hun intensieve samenwerking. ‘Het eerste dat ik op tafel gooi, is het budget’, aldus Stam. ‘Dan weet iedereen waar hij aan toe is. Geef je bureau daarna ook het vertrouwen bij de keuzes die ze maken.’ Stedehouder: ‘En drink af en toe samen een wijntje.’

Bijgaand de vormgeving van beide dubbelinterviews. Door erop te klikken krijg je een grotere versie te zien. Voor wie de tekst echt helemaal wil lezen: zorg dat je de Cannes-special van MarketingTribune in handen krijgt!

Tags: , , , ,

Leave a Reply