MarketingTribune breidt uit met Bureau-platform

reclame

We blijven lekker bezig. De website van MarketingTribune is vanaf vandaag verrijkt met een extra platform: Bureaus. Drie keer raden wie daarvan de beheerder is. Begin september ging mijn klus van start als freelance contentmanager van het MT-platform Media. Al gauw deed ik ook tijdelijk het platform Retail erbij. Dat draag ik nu over aan redacteur Peter van Woensel Kooy, maar ik krijg het platform Bureaus ervoor terug.

De website van het tweewekelijkse marketingvakblad MarketingTribune kent sinds medio september een indeling in acht (en nu dus negen) gedifferentieerde segmenten met op maat gesneden marketingnieuws: Zorgmarketing, Business-to-Business, Contentmarketing, Design, Food & Retail, Media, Online Marketing en Sponsoring. Uitgever BBP heeft voor deze indeling gekozen omdat marketeers zich steeds meer specialiseren en elke dag op zoek zijn naar specifiek vaknieuws, analyses, interviews en trends. Voor elk segment is een professionele contentmanager aangesteld die naast de dagelijkse nieuwsvoorziening mede verantwoordelijk is voor bloggers en events.

De site is onderdeel van een crossmediale uitgeefstrategie waarvan ook het magazine MarketingTribune en de specifieke marketingevents (Nationale Coverdag, MultichannelDagen, Branded Content) onderdeel uitmaken. Over de toevoeging van een Bureau-platform zegt hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer:

“Dit is een typisch voorbeeld van voortschrijdend inzicht. Bij de eerste indeling in acht segmenten dachten we het speelveld van marketing goed in kaart te hebben. In de afgelopen weken bleek dat we nieuws uit de creatieve sector moeilijker konden rangschikken onder de bestaande platforms. Met de komst van Bureaus geven we reclame en creatie de plek die het verdient.”

De platforms Media en Bureaus beheer ik in samenwerking met Bas Vlugt van het Nederlands MediaNetwerk. Op het nieuwe kanaal willen we naast informatie over nieuwe campagnes en commercials, ook aandacht besteden aan het creatieve proces van pitch tot creatie en bekroning op awardfestivals. We worden inmiddels al overspoeld met input van reclame-, PR- en mediabureaus. Het avontuur gaat verder!

Foto: David Ward

Tags: , , , , , , , ,

2 Responses to “MarketingTribune breidt uit met Bureau-platform”

  1. raadeens Says:

    [Noot van de webmaster: Jij ook bedankt voor beste wensen. Toedeloe!]

  2. Mediaweek: van NPO Plus tot Utopia Says:

    […] SBS kondigt vierde tv-zender aan, Publieke Omroep lanceert NPO Plus, MarketingTribune komt met platform Bureaus […]

Leave a Reply