Nieuwe klus: MediaNetwerk en MarketingTribune

MediaNetwerkHet Nederlands MediaNetwerk en BBP Media zijn een samenwerking aangegaan om het platform Media op de vernieuwde website van MarketingTribune te beheren. Voor die klus kom ik het redactieteam van Nederlands MediaNetwerk op freelance basis versterken.

Hier het complete persbericht:

Nederlands MediaNetwerk en BBP Media sluiten samenwerkingsovereenkomst

Het Nederlands MediaNetwerk en BBP Media hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten die per 1 september is ingegaan. Maandag 16 september zal BBP Media titel MarketingTribune een nieuwe portal website lanceren. Deze portal wordt gevoed door 8 platforms. Elk platform bericht over een eigen vakgebied. Het Nederlands MediaNetwerk beheert het platform Media.

De portal staat onder hoofdredactie van Sjaak Hoogkamer. Het beheer van het platform Media is in handen van Jeroen Mirck, die per 1 september het redactieteam van het Nederlands MediaNetwerk op freelance basis is komen versterken.

Bas Vlugt, oprichter Nederlands MediaNetwerk: “Het gaat hier om een organisatie die is voortgekomen uit social media die gaat samenwerken met een sterke B2B uitgever die kan leunen op een geoliede organisatie. Hoeveel synergie wil je hebben? Ik ben niet alleen verheugd over de samenwerking met BBP Media maar minstens zo blij met de komst van Jeroen Mirck.”

Paul Petermeijer, eigenaar BBP Media: “Ik ken Bas als een vat vol energie en creativiteit, een bouwer. Hij behoort met zijn netwerk tot de best connected mensen in media. Het Nederlands MediaNetwerk is een partner die zeer goed past in de ambities van BBP Media.”

Nederlands MediaNetwerk
Het Nederlands MediaNetwerk werd gelanceerd in 2008 door Bas Vlugt en behoort met 10.000 leden tot de grootste social networks voor media- en marketingcommunicatieprofessionals in Nederland. De LinkedIn groep telt 21.000 leden. De nieuwswebsite NederlandsMediaNieuws.nl werd gelanceerd in 2011, hetzelfde jaar waarin de eerste edtie van DeMedia100 verscheen, de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media. In 2013 werden voor het eerst de Cross Media Awards uitgereikt, een initiatief van Bas Vlugt en Peter Wybenga georganiseerd door het Nederlands MediaNetwerk.

BBP Media
BBP Media is een onafhankelijk B2B mediabedrijf, dat al meer dan 10 jaar is gespecialiseerd in het bieden van relevante vakinformatie. Via crossmediale platforms richt BBP Media zich op ondernemers en professionals in de Nederlandse marketingsector, de e-commerce sector en in customer contact centers. Daarnaast is BBP Media internationaal actief als informatieleverancier in de e-commerce markt. Inmiddels heeft de organisatie met een leidend global congres en een drietalige website een aanzienlijke internationale positie opgebouwd. Samenwerking met branchepartijen zoals verenigingen en associaties, is een kerncompetentie van BBP Media. Tot het portfolio van BBP Media behoren onder meer MarketingTribune, Twinkle en Telecommerce.

Jeroen Mirck
Jeroen Mirck (1971) is freelance journalist, spreker en adviseur op het gebied van internet, media en online marketing. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce. Daarvoor werkte hij vier jaar als redacteur voor Adformatie, waarin hij publiceerde over marketing, internet, retail, sponsoring, PR en marktonderzoek. Hij was de initiator van Adfoblog, het weblog van Adformatie. In 2010 stond hij aan de wieg van een ander online concept: de VARA-opiniesite Joop.nl. Mirck is blogger en actief op Twitter.

De vernieuwde website van MarketingTribune wordt maandag officieel gelanceerd in de Amsterdam Arena, maar je kunt na alvast een kijkje nemen, ook op het platform Media. Feedback is welkom, via @MTribuneMedia. En nu aan de slag!

Tags: , , , , , , , ,

2 Responses to “Nieuwe klus: MediaNetwerk en MarketingTribune”

  1. Lancering MarketingTribune.nl Says:

    […] Edwin van der Sar die scoort, het is weer eens wat anders. De oud-keeper van Ajax is tegenwoordig marketingdirecteur bij de Amsterdamse landskampioen, dus lanceerde hij maandag in die hoedanigheid de vernieuwde website van MarketingTribune, waar ik sinds deze maand als freelance contentmanager voor werk. […]

  2. Video-interview met Jeroen Mirck Says:

    […] En toen waren we los! MarketingTribune lanceerde maandag haar vernieuwde website, met acht thema-platforms. Ik ben de contentmanager van het platform Media, ingehuurd door Bas Vlugt van het Nederlands MediaNetwerk. Wat ik precies doe: nieuwsberichten schrijven, interviews doen, columnisten regelen en experts laten reageren op stellingen. Tijdens de lanceringsborrel in de Amsterdam Arena werd ik op mijn beurt geïnterviewd door Patrick Petersen (auteur van Handboek Online Marketing) over mijn werk voor MarketingTribune. Dat werd een goed gesprek over de journalistieke kruisbestuiving van print en online. Quote van de dag: “Ik begin gewoon een nieuw avontuur. En bij een avontuur hoort een baard.” Bekijk hieronder het video-interview. […]

Leave a Reply