Gratis tip voor Nederlandse Spoorwegen

Laatst heb ik via Foursquare een abonnement voor een jaar OV-fiets gewonnen. Aardig van de Nederlandse Spoorwegen. Maar bij het activeren ervan moest ik wel een automatische incasso activeren. Of de cadeauboncode ook echt heeft gewerkt, meldt NS.nl me niet. In plaats daarvan krijg ik deze melding:

“Bij uw aanmelding hebt u gebruik gemaakt van een cadeauboncode. Als dit een correcte code was, wordt uw cadeaubon automatisch verzilverd. Als bij uw eerste factuur blijkt dat de cadeaubon niet is verwerkt, stuur de bon dan samen met een print van deze factuur plus een toelichting naar NS OV-fiets B.V.”

Had dat niet klantvriendelijker en technisch slimmer gekund, NS? Nu ligt de bewijslast bij mij en moet ik nog een jaar lang mijn bankafschriften in de gaten houden of het wel echt goed is gegaan met de betaling die geen betaling had moeten zijn. Dat kan veel simpeler: gewoon meteen checken en daarna de melding “Hoera, uw actiecode is geaccepteerd! Veel plezier met een jaar lang gratis OV-fiets.”

Deze gratis tip mogen de Nederlandse Spoorwegen zonder automatische incasso incasseren. Lees je mee, @NS_online?

Tags: , , , ,

3 Responses to “Gratis tip voor Nederlandse Spoorwegen”

  1. Jeroen Mirck Says:

    Blog om 12:12 uur geplaatst, reactie van NS-webcare om 12:39 uur: “Dank voor je blog, ik zal deze doorzetten naar de verantwoordelijke voor de actie.”
    Snelle actie dus. Ben wel benieuwd of iemand er nog inhoudelijk op terugkomt.

  2. Jeroen Mirck Says:

    Er is meer kritiek op de actie. Elger van der Wel schrijft op zijn blog:

    “Vijf keer won ik. En wat heb ik uiteindelijk gekregen? Eén abonnement en twee gratis ritten, die ik niet mag gebruiken. Ik ben al ov-fietsabonnee en daarom kan ik geen gebruik maken van mijn prijs, tenzij ik eerst mijn abonnement opzeg en een nieuw abonnement afsluit. Ook het gebruiken van de twee gratis ritten is niet mogelijk. En dat nog los van het feit dat ik vijf keer heb gewonnen, maar maar één prijs krijg. Niet heel onbegrijpelijk, maar het stond nergens vermeld toen ik voor de vijfde keer won.

    Moraal van dit verhaal: de NS is in het prachtige verhaal van een online marketingbureau getrapt en dacht een fantastische hippe Foursquare-actie te starten. Die bleek alleen totaal niet doordacht en nu is één van hun trouwste klanten teleurgesteld. Toch gloort er licht aan de horizon: ik mag het ene ov-fietsabonnement dat ik kreeg weggeven aan een vriend. Iemand interesse?”

  3. Walter Klaren Says:

    Hi Jeroen,

    Heb je dat ene ov-fietsabonnement al weggeven of kan ik het gebruiken?

    Groetjes, Walter

Leave a Reply