The Romance of Running

“Hardlopen is helemaal hip!” Met dit brekende nieuws opende treinkrant Metro woensdag. Typisch gevalletje komkommernieuws, want de trend stamt al uit eind jaren negentig. Toen zette een ‘tweede loopgolf’ in die nog altijd niet is uitgeraasd. De eerdere loopgolf stamt uit de jaren tachtig. Momenteel doen zo’n vier miljoen Nederlanders aan hardlopen.

Alle reden dus voor adverteerders om hierop in te spelen. Afgelopen week behandelde ik al de actie #RunMokum van kledingfabrikant Nike, maar dat bedrijf is momenteel echt alom vertegenwoordigd. Toen ik deze week een paar rondjes liep in het Vondelpark, passeerde ik Nike-lopers die me een kaartje gaven als ik een stukje met ze opliep. Bij vijf gescoorde kaartjes kon ik een prijs ophalen.

Aan het eind van mijn rondje zag ik dat datzelfde Nike het oude Filmmuseum (naast Vertigo) aan het ombouwen is tot een tentoonstelling genaamd The Romance of Running. Zaterdag 28 juli gaat dit tijdelijke Nike-museum pas open, maar hier alvast een sneak preview van de traptreden die naar de expositie leiden. Volkomen illegaal gefotografeerd door yours truly. Maar dat mag, want hardlopen is hartstikke hip. En de Olympische Spelen zijn begonnen. Game on, world!

Tags: , , , ,

One Response to “The Romance of Running”

  1. Jeroen Mirck Says:

    Haha, het blijft maar doorgaan! Afgelopen vrijdag maakte Nike er helemaal een feest van in het Vondelpark. Beetje overdone, maar wel grappig:

Leave a Reply