Grand Prix Customer Media 2011

Wat zijn de beste customer media van 2011? Vandaag presenteerden zestien genomineerden zich aan drie jury’s van de Grand Prix Customer Media. Als jurylid kan ik alvast verklappen dat het spannend was, maar over de winnaars zwijg ik nog even tot de uitreiking op 17 november. Vijf partijen maken de meeste kans, want zij zijn allen twee keer genomineerd. Dat betreft onder meer twee opdrachtgevers: Triodos Bank en Stichting Philadelphia. De bureaus Proof Reputation en Scripta Media staan met twee nominaties voor verschillende inzendingen bovenaan in het bureauklassement.

Dat het goed gaat met customer media (ofwel relatiemedia) blijkt wel uit het ruime aantal ingezonden cases. Van de 81 inzendingen voor de Grand Prix Customer Media zijn er zestien genomineerd voor deze nationale vakprijs van de brancheorganisaties Logeion en Smin. De genomineerde cases zijn beoordeeld (en onderscheidend bevonden) op de volgende vijf criteria: strategie, middelenkeuze, vorm, inhoud en effectiviteit. Per categorie ziet de nominatielijst er als volgt uit:

Categorie Business to Business
Q Magazine (Delta Lloyd Groep, bureau: Proof Reputation)
A Magazine (AkzoNobel)
Labelmag (Label)

Categorie Business to Consumer
Wathandig (Albert Heijn, bureau: MediaPartners)
De Kleur van Geld (Triodos Bank, bureau Studio Room)
Hallo, ik ben (Stichting Philadelphia, bureau: Hemels)

Categorie Interne Media
Hallo, ik ben (Stichting Philadelphia, bureau: Hemels)
Hechter (SNS Reaal, bureau: Kris Kras Design)
Echt-concept (ING Domestic Bank, bureau: Proof Reputation)
Samenwerkt (Woonbedrijf)

Categorie Eenmalige uiting
Ctrl+S (Getronics Consulting, bureau: vdbj_)
Look & Feel (PPG Industries, bureau: Scripta Media)
Syntens Jaarverslag (Syntens, bureau: Scripta Media)

Categorie Lancering van het jaar
De Kleur van Geld (Triodos Bank, bureau: Studio Room)
B (Borstkankervereniging Nederland, bureau: Meander Media)
PGGM&CO (PGGM, bureau: ZB Communicatie & Media)

Zelf was ik als jurylid betrokken bij de categorieën B2B, eenmalige uitgave en lancering van het jaar. Tijdens de uitreiking op 17 november in Amsterdam worden alle winnaars bekend gemaakt. Voorafgaand aan de uitreiking vindt een inhoudelijk programma plaats. Jon King, managing director van het Engelse bedrijf Story Worldwide en trendsetter op het gebied van storytelling, leidt de avond in. Ik ben erbij en zal hier uiteraard verslag doen.

Nominaties Grand Prix Customer Media 2011

Tags: , , , , ,

One Response to “Grand Prix Customer Media 2011”

  1. Jeroen Mirck Says:

    UPDATE: En de grote winnaar is… Triodos Bank!

Leave a Reply