Joe Pine over Infinite Possibility

Joe Pine is voor een bliksembezoek in Nederland. De geestelijk vader van The Experience Economy spreekt vandaag in Seats2Meet Utrecht en het Amsterdamse Fashion Hotel, terwijl hij gisteren al de key-note was op de Klantbelevingsconferentie in kasteel De Hooge Vuursche. Daar interviewde ik Pine voor Adformatie. Het onderwerp van dat gesprek was zijn nieuwe boek Infinite Possibility, waarin hij samen met Kim Korn de mogelijkheden verkent van ‘creating customer value on the digital frontier’.

Uitgangspunt van dit nieuwe boek is een model dat Pine al in 2008 voor het eerst in Nederland presenteerde: de Multiverse. Indertijd hoorde ik hem dat ingewikkelde model al toelichten op Mobile Monday. “Ik heb het nu veel verder uitgewerkt, met tal van voorbeelden uit de praktijk”, vertelde Pine me in de zonovergoten tuin van Hooge Vuursche.

“Het is een model ter bewustwording van de mogelijkheden die de digitale ontwikkelingen ons bieden. Tussen realiteit en virtualiteit bevinden zich nog zes andere werelden, die je als bedrijf allemaal op een andere manier moet benaderen. Het model categoriseert en biedt daarmee de mogelijkheid ideeën te ontwikkelen.”

Het hele interview verschijnt binnenkort in Adformatie. Mocht je nu alvast meer willen lezen over Pine, de Experience Economy en de Multiverse, lees dan dit overzichtsartikel. Tot slot een mooie oneliner van Pine: “The customer is the product!”

Tags: , , , , ,

3 Responses to “Joe Pine over Infinite Possibility”

  1. Vincent Ariens Says:

    Heb je dit gemist en wil je het wel graag ervaren? Naast de Masterclass Infinite Possibility die op dit moment aan de gang is in Seats2meet.com Utrecht organiseren we ook nog een twee daagse workshop! Inschrijven kan hier: http://www.mindz.com/events/Workshop_Infinite_Possibility/

  2. Jeroen Mirck Says:

    Jullie pakken er stevig mee uit, Vincent! Als alles meezit staat het artikel al voor die tijd in Adformatie, dus hebben de deelnemers alvast wat extra leesvoer.
    Pine gaf trouwens ook al op dinsdag een presentatie, op het evenement Digital Trendspot in Ede. Zie het verslag op Marketingfacts.

  3. Joe Pine: ‘Ik haat Groupon!’ Says:

    […] Twee weken geleden interviewde ik Joe Pine, geestelijk vader van The Experience Economy. Vandaag staat het artikel in Adformatie, met een prachtige paginagrote foto van Johannes Abeling ernaast. Pine praat in het interview over zijn nieuwe boek Infinite Possibility. “Als klant zijn we inmiddels doodgegooid met belevenissen, we willen transformaties.” […]

Leave a Reply