Deloitte Innovation wint Effie

Bij de jaarlijkse uitreiking van de Effies, de Nederlandse prijs voor effectieve reclame, is Deloitte Innovation in de prijzen gevallen. De innovatietak won een Bronzen Effie voor de interne campagne die heel Deloitte oproept om te gaan innoveren. Dit leverde een stroom aan ideeën op, waarvan inmiddels zestien innovaties succesvol naar de markt zijn gebracht en al enkele miljoenen euro’s hebben omgezet.

Deloitte Innovation was één van de zestien winnaars tijdens het Effie-feest in de Amsterdam club AIR. Er was goud voor autodistributeur Pon en een Grand Effie voor Albert Heijn. Naast Deloitte ging er ook een bronzen Effie naar grote adverteerders als KPN, Unox, Campina en het Ministerie van Justitie. Over de innovatiecampagne van Deloitte zei de vakjury:

“De case van Deloitte Innovation gaat over een interne campagne die vrijwel 100% binnen de muren van het Deloitte-concern heeft plaatsgevonden. De jury moest even wennen aan deze ongebruikelijke inzending, maar kwam tot de conclusie dat de case buitengewoon was. De campagne heeft ervoor gezorgd dat Deloitte-werknemers massaal zijn gaan innoveren.”

Onderdeel van de ingestuurde campagne was de zogenaamde ‘douche-actie’, die dit voorjaar ook al een SAN Accent won. Deloitte Innovation werkt inmiddels aan een vervolg op de succesvolle campagne.

Tags: , , , , , ,

One Response to “Deloitte Innovation wint Effie”

  1. JeroenMirck.nl » Paarse broek Says:

    […] “Het kan nog goed komen met je, als Adformatie-journalist”, schrijft Adformatie vandaag. “Dat bewijst Jeroen Mirck, tot 1 april 2008 redacteur bij Adformatie, later bij Emerce en Joop.nl en sinds 1 augustus community manager bij Deloitte Innovation. Mirck nam vorige week namelijk een Effie in ontvangst.” Ik ben dus nu officieel een paarse broek, haha. Weten jullie meteen wat Deloitte Innovation zoal doet. […]

Leave a Reply