Waarom marketeers voor D66 kiezen

Veel ondernemers in het marketing- en communicatievak gaan de lokale politiek in, constateerde reclamevakblad Adformatie, opmerkelijk vaak voor D66. In de rubriek Tamtam signaleert journalist Erwin Wijman er deze week weer een paar: Marcel Bregman (Zadkine Media, D66 Schiedam), Peter Schot (Business Identity Management, D66 Lelystad) en Karen Romme (Calimeromarketing, D66 Tilburg). Bregman noemt D66 ‘de enige partij die bewezen heeft dat sociaal-liberale principes toekomst hebben.’ Romme zegt te snappen waarom er zoveel vakgenoten voor D66 kiezen:

“Het klopt bij dit vakgebied: goed opgeleide mensen met een open mind en pragmatische aanpak die toekomstgericht denken en voors en tegens afwegen.”

In het Tamtam-stuk wordt ook verwezen naar een reactie van vertaler Rob van Kan op dit weblog: “Het bevestigt mijn vrees dat het in de politiek niet meer gaat om goed bestuur, maar om het verkopen van een standpunt, partij en politicus.”

Tags: , , , , ,

5 Responses to “Waarom marketeers voor D66 kiezen”

  1. Roel Beems Says:

    Als marketeer vind ik juist dat lokale issues het beste kunnen worden aangepakt door lokale partijen. Daarmee heb je geen verstrengeling van belangen of conflicten zoals bij partijen die landelijk op thema’s een andere agenda hebben. Zelf sta ik nummer 4 op de lijst van CKenG en de kans is groot dat ik na 3 maart de partij vertegenwoordig in de gemeenteraad van Castricum. Via Google heeft 7W Internet Marketing een campagne opgezet die veel regionale publiciteit haalt. Zie onder meer Noord-Hollands Dagblad en deze video.

  2. Marketeers kiezen verkeerd | HetZuur.nl Says:

    […] ‘Veel ondernemers in het marketing- en communicatievak gaan de lokale politiek in, constateerde reclamevakblad Adformatie, opmerkelijk vaak voor D66.′ Aldus JeroenMirck.nl. Daarmee laten deze ondernemers in het marketing- en communicatievak zien het niet begrepen te hebben. […]

  3. UberVU - social comments Says:

    This post was mentioned on Twitter by @bvdhaterd: RT @jeroenmirck: Waarom paarse broeken voor #D66 kiezen: http://bit.ly/dwc5ui (ook @KarenRomme vermeld)

  4. Xiwel Says:

    Ik vind het geen reclame voor D66 als marketeers voor die partij kiezen. Ik ga dus maar opzoek naar een alternatief. :-(

  5. Jeroen Mirck Says:

    @Xiwel: Leuk geprobeerd. Ik geloof niet dat mensen hun stemgedrag negatief laten beïnvloeden door een bepaalde beroepsgroep die ook op die partij stemt, dus geloof ik je niet. :)

    @Bas van de Haterd, en ook Karen Romme: Dank voor de retweets!

Leave a Reply