Louter lokaal

Jeroen Mirck in HP/De Tijd

Het is nog maar een kleine week tot de verkiezingen, dus komt ook HP/De Tijd met een verkiezingsspecial. “Louter lokaal”, want het blad was al naar de drukker toen het kabinet viel. Voor de special belde de redactie ook mij, want ik ben op 3 maart verkiesbaar voor D66 in Amsterdam Nieuw-West. Mooie plek op pagina 6. Brede exposure, net als vorige week in Het Parool. Zo hoop ik mijn (kleine) steentje bij te dragen aan een mooie verkiezingswinst voor D66 in heel Nederland.

Update 05-03: De redactie van HP/De Tijd raakt niet uitgeschreven over me. Na meerdere stukjes op het HP-weblog verscheen er deze week wederom een bericht over mij in de papieren uitgave. Onderwerp: een korte dialoog met een iets te fanatieke PvdA-campaigner op Twitter, waarin ik wat hard was in mijn oordeel. En dat mag blijkbaar niet van HP… dat zelf pas nog uit animositeit doodleuk iemands mobiele nummer op internet publiceerde. Tja, als een redactie zo indiscreet te werk gaat, kan het gebeuren dat ik een enkele keer vriendelijk bedank voor een interview.

Met dank aan Jaap Stronks, die dit gefotografeerde artikel twitterde.

Tags: , , , ,

One Response to “Louter lokaal”

  1. Jeroen Mirck Says:

    Het valt me op dat tweets van (kandidaat-)politici met een vergrootglas bekeken worden, en zo nodig door het andere kamp moedwillig uit hun verband worden gerukt om de tegenstander zwart te maken. Daarover schreef ik in een reactie op Bijgespijkerd.nl:

    Tweets van burgers citeren is een snelle, handige variant van het klassieke straatinterview. Ik ben trouwens benieuwd wat je zelf vindt dat ‘de heisa rond politieke reclamezuilen’. Zelf maakte ik op Twitter een opmerking over overdadige partijpromotie, maar dat werd vervolgens compleet uit zijn verband gerukt, onder meer door de posting waar je naar linkt.

    Mijn punt is echter wel valide: hoe leuk is Twitter nog als het helemaal wordt volgeplempt met reclametweets? Of nog erger: dat twitteraars uit het ene kamp groepsgewijs iemand uit het andere kamp zwart gaan maken. Op die manier wordt Twitter soms een publieke lynchpartij. Hoe prachtig de wisdom of crowds ook is, we krijgen er de stupidness of crowds gratis bij.

Leave a Reply