Customer Media Congres: mijn presentatie

“You have to give up control to gain control.” Met die wijze woorden van Jeff Jarvis sloot ik afgelopen week mijn presentatie op het Customer Media Congres af. Op die woensdag 26 november 2009 was ik de openingsspreker in Philharmonie, Haarlem. Een hele eer.

Eerder dit jaar was ik gevraagd door organisator Sak van den Boom (Customer Media Council) om op zijn jaarlijkse congres over relatiemedia te komen vertellen wat ik in een posting op dit weblog had geschreven: ‘Relatiemedia zijn niet crossmediaal genoeg’ (inclusief een follow-up met reactie van Smin-voorzitter Wim Tjaberinga). Uiteindelijk stond er in de aankondiging dat ik het “natuurlijk ging hebben over wat Twitter voor een merk kan betekenen.” Daarom voeg ik hieronder ook even de Twitter-presentatie toe die ik eerder deze maand heb verzorgd op de Hogeschool Utrecht en (al wat langer geleden) bij de Gemeente Lelystad.

Wat het Customer Media Congres betreft: de hele dag was de moeite waard. Mijn persoonlijke favoriet was de Amerikaan Joe Pulizzi, content marketing evangelist van Junta42. Om niet te doubleren met mijn verhaal liet hij het door een Nederlandse vriend live vertalen. Ik ben nu nog vol trots over wat hij erna twitterde: “Today, I listened to an excellent social media presentation from Jeroen Mirck in Haarlem, Netherlands. He’s the Twitter King of Holland!” Thank you, Joe!

View more presentations from Jeroen Mirck.

Tags: , , , , , , ,

2 Responses to “Customer Media Congres: mijn presentatie”

  1. JeroenMirck.nl » Drie jaar op Twitter Says:

    […] Toeval of niet, op deze dag dat ik drie jaar op Twitter vertoef, gaf ik een presentatie over zakelijk twitteren in Heemstede. Sak van den Boom, die me eerder boekte als spreker op het Customer Media Congres, had me gevraagd om een gezelschap communicatieprofessionals bij te praten over hoe je Twitter zakelijk kunt inzetten. Het werd een dynamische sessie, met dank aan de slimme vragen uit de zaal. Zo hadden we een zinvolle discussie over de mate waarin Twitter zich ook leent om als fabrikant ‘low interest’-producten aan de man te brengen. Lastig, maar niet onmogelijk. Als je maar niet al te zeer rekent op direct te verzilveren leads. […]

  2. JeroenMirck.nl » Print is niet meer heilig Says:

    […] Internet is het medium van dialoog, van het delen van informatie. Het is dus wellicht zinvoller een pagina in te richten op een plek waar al veel prospects komen: op Hyves of Facebook, actief linkend op Twitter of verbonden aan de juiste niche-community. Misschien speelt het zich allemaal daar wel af, en niet op die eigen website. Is dat erg? Niet zolang je toch de input of interactie krijgt die je wenst. Maar ik begrijp het heel goed: het is minder vertrouwd, best nieuw en soms ook behoorlijk eng. Wen er maar vast aan. […]

Leave a Reply